Popayan.

16 december 2015 - Popayán, Colombia

Buenos noches.

Hier een update vanuit het warme Popayan! T is hier genieten, geweldige temperatuur en knus hotel. We zijn maandag veilig aangekomen per vliegtuig. Mai mai! Dat was eng We hebben het gefilmd dus tzt als de film compleet is kunnen we het misschien plaatsen. Smiddags hebben we lekker rondgeslenterd in Popayan, de boel verkent en gehangen bij een fruitbar. Savonds lekker achter ons hotel gegeten en vroeg naar bed.

Voor de eerste keer sinds we in Colombia zijn hebben we een hele nacht geslapen. We waren zelfs nog moe toen de wekker ging, normaal vlogen we ons bed uit haha Lekker bijtijds ontbijten en om 8 uur richting de markt in Sylvia met het openbaar vervoer. (Gewoon een lux busje hoor) Wat was het leuk op de markt, vooral Henk met z'n blonde haar werd bewonderd. Af en toe kwamen we Hollanders tegen, we kropen dan snel weg , want wij zijn op vakantie! Tja en eten moesten we toch een keertje dus zijn we bij de locals gaan zitten en hebben we kip met rijst op! Erg lekker! Bijzonder was het toen we 1000 pesos gaven, (dat is omgerekend €0.30) de man straalde van geluk.

Smiddags zijn we op t gemakje terug gegaan en hebben we weer lekker geslenterd in Popayan, nog even bij de fruitbar op het terrasje geploft en s avonds weer lekker op tijd naar bed.

Vandaag 16/12/'15 hebben we onze eigen excursie gedaan. Parque Naturalis de Purace. We hadden een eigen chauffeur, gids en bus tot onze beschikking! Zo'n ruim 2 uur rijden naar boven en onze gids (een local wonende bovenin de berg) hopte bij ons in de bus. Even daarna hebben we onze eerste stop. De condor! Si, DE condor! Foto's volgen! Maar mai mai, wat was dat mooi zeg! Wederom de wonderlijke schepping mogen zien, de natuur is daar zo mooi en onaangeroerd. Vamos, een uurtje verder op naar de volgende stop! De waterval! (Zie foto)

De derde stop een half uur verder. Daar konden we even naar de toilet, althans dat dachten we. We moesten maar even om het hoekie ons plasje doen. Een half uur lopen op een stenen pad met aan beide kanten prachtige planten en dingen. Oa, mini orchidee & allemaal verschillende kleuren mos. Kleddernat door de regen aangekomen bij de geisers. (Zie foto) Door de hitte van de zwavel was het een heerlijk temperatuurtje daar, ook een aantal foto's en stukje film gemaakt erover.

Terug bij aankomst in ons hotel de dokter gebeld, Geraldine is nog steeds niet fit en houd nog steeds niks binnen. Daarom gebruiken we al zakjes ORS maar dat helpt niet. De dokter heeft Geraldinde onderzocht op de hotel kamer. Conclusie, een infectie in de darmen, gelukkig zijn ze hier heel begripvol en behulpzaam en binnen een uur heeft ze 4 verschillende medicijnen  binnen! Hopen op beterschap!

Tot snel weer allemaal! Liefs van ons.

1. Cora:
    17 december 2015
    Wauw wat een mooie foto's zeg!
    Beterschap Geraldine! Hopelijk slaan de medicijnen snel goed aan.
  2. Pierre en jacqueline:
    Hoi vakantiegangers!
    Wat leuk om jullie avonturen te lezen! Heel veel plezier nog! En Geraldine veel beterschap. Hopenlijk knap je snel op!
    Groetjes
  3. Elma:
    17 december 2015
    Hoi!! Wat een prachtige foto's! Jammer dat Geraldine niet echt fit is ,hopelijk werken de medicijnen snel. Knap dat je toch geniet van al het gezellige, mooie en prachtige de schepping en lekker hangen op een terras. Ja geniet van jullie vakantie. grtjes.
  4. Pa:
    17 december 2015
    Hoi mooie foto zo krijgen we beeld wat jullie zien en doen.
    Is het vochtigwarm want het lijkt dat het geen heldere lucht is.
    Weet je in Spaans het verschil tussen je mond en je onderste i.v.m het tot je nemen van de medicijnen ;-)
    Geniet ze, en beterschap
  5. S M:
    18 december 2015
    Heee,
    Leuk om alles steeds te lezen!!
    Lkkr genieten!!
    Dikke knuffel van Sofia en Manuel.
    Lfs JO
  6. MaM:
    18 december 2015
    Holá lieve reizigers! Nog maar 'es proberen..
    Is het in Finca El Palmar ook zo mooi als in Popayan, vast weer en nog meer genieten van alles wat jullie zien!
    Hadden jullie weer een vlucht of deze keer met de auto? En voel je je al beter Geraldine? Veel liefs allebei. XX