Taironaka & Tayrona

30 december 2015 - Santa Marta, Colombia

Zooooo!

Wij zijn weer online :) Eindelijk weer in de bewoonde wereld.

De afgelopen 4 dagen zijn wij in het gezelschap geweest van verschillende soorten (onge)dierte. Overdag leuk, maar in de avond bar vies! Tot onze opluchting hadden we een zwarte 'Waak' kat, en zodra er vieze beesten kwam blies de kat boos. Rond 10 uur gaan slapen en om 23:30 wakker geschrokken van de brulapen! Henk dacht dat het alweer licht werd, en was vergeten dat we breekstaafjes hadden neergelegd haha! De hele nacht heeft de kat voor onze deur gezeten en het fort braaf bewaakt. Om 9 uur zouden we de banden Tour doen, en stonden we dus braaf te wachten langs de kant van het water tot we bijna verbrandden. Het ging lekker op z'n Colombiaans want om half 11 kwam er een blijhoofd (Manuel) enthousiast aan hollen om te zeggen dat we gingen verrekken. Voila, daar zaten we in de band! De bedoeling was dat we met de band door de rivier zouden drijven en flora en fauna zouden spotten. 'T heeft nou niet echt veel geregend tot nu toe dus zaten we regelmatig met onze kont aan de grond lache!! Veel lol gehad samen en wederom enorm genoten! In de middag lekker bijgeslapen tot de schoonmaakster ineens in de kamer stond, beetje ongemakkelijk. In de hoop dat we die nacht beter zouden slapen hebben we maar een ''wijntje' besteld. Wat het was, weten we niet... Maar dat het niet hielp weten we wel.! Haast elk uur op de wc gehangen en daardoor een erg lange nacht gehad.

De volgende dag, op naar Tayrona. Met volle moed er naar toe! We werden onderweg gedropt en konden een paard huren voor onze bagage. Aangezien we erg weinig geslapen hebben en Geraldine weer een abonnement heeft op de Baño (wc) zijn we te paard gegaan. Al werd dat er niet beter op want het was weer schudden en hobbelen en de berg op en af. Afijn! Bij aankomst werden we ontvangen met een welkomscocktail en een luxe cabaña! Super fijn. Snel gaan omkleden en 25 minuten naar het strand gelopen. Daar aangekomen hebben we lekker 4 uur gezwommen en lekker in de zon gelegen. Rond 6 uur lekker lang gedineerd en in een gekke bui een fles wijn besteld en naar het strand gehobbeld. Omdat Geraldine geen zin had in krabbepootjes zijn we gaan zoeken naar hout om een vuurtje te maken. Dat ging prima, dus hebben we romantisch rond het vuur gehangen met een fles wijn. We hoopten dat er wat mensen bij zouden komen zitten, maar helaas durfde niemand het aan nadat er werd gefluisterd dat het illegaal is. Tja, twas errrrgg donker.. Dus konden wij de borden niet lezen Uiteindelijk ging het vuur een beetje uit en was het tijd voor bed. Een korte nacht met pauzes voor de baño, maar een heerlijk bed!

Nu gaan we ontspannen in ons mooie hotel in het warme Santa Marta! Een fijne dag allemaal! En een goede jaarwisseling alvast.

1. Fam. CW:
    1 januari 2016
    Hoi Henk & Geraldine,
    De beste wensen voor het nieuwe jaar hoor.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet nog even van jullie vakantie.

Groetjes,
    Chris & Gerlies
  2. Elma:
    2 januari 2016
    Hoi Allebei!!
    wat zijn jullie toch genieters samen! Geweldig om mee te mogen leven. Jullie ook de allerbeste wensen voor 2016.