Cartagena & Islas del Majagua

26 december 2015 - Cartagena, Colombia

Hallo allemaal!

Hopelijk allemaal fijne kerstdagen gehad! Het is al even geleden dat we wat geplaatst hebben. De dagen zijn lang en warm, we zijn ook veel de hort op en hebben alleen WiFi in het hotel. Eergisteren zijn we aangekomen in Cartagena, de warmte kwam ons tegemoet toen we het vliegtuig uitstapten. Heerlijk! Want daar zagen we erg naar uit, vooral om nog een beetje bij te kleuren.

Wat ook erg goed gelukt is op het eiland waar we per boot naar toe gebracht zijn. Gelukkig hadden we onze snorkels bij want het was schitterend helder water! Na een tijdje snorkelen wilden we graag naar het koraalrif zwemmen, maar dat leek ons toch een beetje te ver. Tja en na vragen waar de beste plek is om te snorkel mochten we ineens in een bootje stappen en werden we heel luxe naar het koraalrif gebracht. Onvoorstelbaar mooi! En omdat we een waterdichte filmcamera hebben hebben we het mooie gefilmd. Met het snorkelen zijn we lekker bruin geworden op onze rug, vooral Henk is een beetje verbrand. In de avond wachtte er een enorme verrassing voor Geraldine, een tafeltje op het lege terras romantisch verlicht. Zonder medeweten van Geraldine is dit allemaal geregeld. Bijzonder mooi!

De volgende ochtend wakker worden en de deuren openzetten van het terras met het uitzicht naar het water, de stralende zon en dan beseffen dat het tweede kerstdag is. Afijn, lekker op 't gemakje gaan ontbijten en natuurlijk uitgebreid gaan snorkelen. Vandaag was de wind enorm sterk en veel hoge golven, erg vermoeiend zwemmen dus zijn we er na een tijdje maar mee gestopt en zijn we lekker gaan zonnen. Helaas zat om 15:00 de tijd er op en werden we terug naar Cartagena gebracht. Zoals we al eerder schreven was er erg veel wind! Dat was goed te merken en hebben we een heftige bootreis gehad. Kletsnat en kei hoge golven, het werd steeds stiller in de boot en af en toe klonk er een gilletje van 1 van de vrouwen incl Geraldine. We zagen ook dat de mensen steeds witter werden en ipv een uur duurde de trip 2 uur. Een stuk omvaren om de golven een beetje te proberen omzeilen, mega eng! Ook dit hebben we gefilmd!

Aangekomen in Cartagena, zijn we snel het zwembad ingedoken en hebben we daar gehangen en de zon onder zien gaan. Prachtig! Nu genieten we op een oude stadsmuur met een karaf sangria en een muziek band.

We hopen snel weer wat te plaatsen.

Liefs!

1. Pa:
    28 december 2015
    Hallo luitjes,
    Buitenwater is anders dan de rivieren die jullie bevaren, ben benieuwd naar jullie foto's en film. staat dat wit rond jullie neusjes er ook op?
    Jammer dat de tijd zo snel gaat hè.
    Geraldine wist je echt nog niet dat je een romantische man hebt, waar dan zo'n reis goed voor is.
    Groetjes en veelxxxxxxxxx van ons tot ziens hopelijk.