Dag 20 in Medellin

22 oktober 2017 - Medellín, Colombia

Zondag 22 oktober 2017

Vandaag ging de wekker om 7:00! Vroeg he voor in de vakantie. Maar we zouden om half 10 opgehaald worden door onze gids om een tour door Medellin te krijgen. Aangezien het s ochtends altijd een heel feest is om onze druif aan te kleden is het vaak nodig ruim op tijd op te staan. Gelukkig hielp ze vandaag redelijk mee en hadden we genoeg tijd voor het ontbijt. Ooooo wat was dat lekker!! Nu ik (Geraldine) zo aan het typen ben snakt mijn maag alweer naar het ontbijt van morgenochtend haha. Henk had roerei met hartige taart en chocolade brood en gewoon brood. Rosita ook een boterham met marmelade en Geraldine soep met brood. Lekker! Iedereen heeft er van gesmuld.
Na het ontbijt werden we opgehaald door een Engels sprekende gids. Luxee!! Maar ook wel weer wennen want we hebben in heel de vakantie nog geen Engels gepraat. De mensen hier spreken vrijwel geen Engels. Het grappige nu is dat je sommige woorden  in het Engels niet meer weet maar juist wel in het Spaans. Een wir war van talen vandaag.
We zijn met de taxi naar een super mooie plaats geweest (Pueblito paisa) daar rond gehobbeld, gekeken en wat dingetjes gekocht in de winkeltjes.  Op naar de volgende plaats waar we hetzelfde gedaan hebben, de gids wist een super leuk tentje waar we lang hebben gegeten/gezeten.. We moesten wel lang blijven zitten want het regende en onweerde kei hard. Nog geen twee honderd meter verder was de bliksem ingeslagen waarschijnlijk want wat een enorme klap hoorden we. Verschrikkelijk hard en eng! Bah. Wat we al eerder vertelden over de weinige eetlust.. Nou helaas had Geraldine het hier wederom, we hebben daarom de chicharron (varkensspek) in laten pakken om mee te nemen voor onderweg. Bij de uitgang werd Henk aangesproken in het Engels door een meneer die geld wilde. Hij begon een heel verhaal tegen Geraldine in het Spaans dat hij geld nodig had om te eten. Geraldine vroeg daarom of hij honger had, ja enorm zei tie. De chicharron had vanaf dat moment een andere bestemming en meneer heeft heerlijk zitten smullen. Wat fijn dat je een mens zo blij kan maken.
Met de metro zijn we naar een museum gegaan, experience museum met aquarium allemaal leuke feiten en weetjes! Lang hebben we daarom daar doorgebracht en genoten van het museum en de lol die we met zn allen hadden.
Later dan gepland zijn we in het hotel aangekomen, na het diner moe en voldaan onder de douche gesproken en net in bedje gekropen.
Voor nu zzzlaap zzzlekker en tot zzzmorgen ik (Geraldine) ben erg moe.

1. Lyd:
    23 oktober 2017
    Leuk allemaal om te lezen. Geniet er nog lekker van!