Dag 24 in Sanguaré

26 oktober 2017 - Reserva Natural Sanguaré, Colombia

Donderdag 26 oktober 2017.

Wat is het heerlijk zo wakker te worden in de volière.. Naja niet letterlijk natuurlijk want dat zou een beroerde nacht zijn! We zien het al voor ons haha! Maar goed, om even terug te komen op het verhaal. De muziek van fluitende vogels klonk om ons heen. Prachtig!! De kippen kakelden er vrolijk op los. We hebben er zin in vansaag! Henk is opgeknapt gelukkig dus die ziet het ook weer helemaal zitten. We hadden afgesproken dat we smiddags zouden gaan wandelen. Maar nadat we onze schoenen bestudeerd hadden kwamen we tot de conclusie dat ze gewoon nog kleddernat waren. Bah! En andere schoenen om te wandelen hadden we niet. Gelukkig begon de zon heerlijk te schijnen dus snel de schoenen te drogen gelegd. We besloten weer lekker te gaan zwemmen en toen we vervolgens het zwembad in liepen zag Henk een bekend gezicht. Een Nederlandse gids die we vorig jaar gehad hadden in Santafe de Antioque.. Vol verbazing dat we elkaar onverwachts ontmoeten gezellig aan de babbel gegaan. Zijn Colombiaanse vrouw was ook mee op vakantie en kon redelijk Nederlands verstaan. Om 16:00 moesten we klaar staan om te gaan wandelen. Lange broek, Lange mouwen maar vooral veel en echt veel mosquito spray. Of dat nou verschil uitmaakt voor Geraldine weten we niet, want die heeft toch wel gewonnen met de muggebobbels. Overal, en véél. Afijn, de kleine goed ingesmeerd en Geraldine ook. Henk deed ook maar een druppeltje op voor het idee en we waren er klaar voor hoor. Rosita in de draagzak bij Henk en Geraldine stond paraat met het fototoestel. Samen met de bekenden van ons en nog twee Colombiaanse dames gingen we op pad. Door de jungle van Sanguaré met de hond en Margarita een manchette liepen we in een optocht achter elkaar aan. We stopten regelmatig bij een boom, dier of iets anders waarbij ze een verhaal vertelde. Toen we even later stopten dachten we een schildpad te zien, maar wat bleek.. Het was gewoon een alligator die daar aan het chillen was. Griezelig maar wel gaaf joh! Een joekel van zo'n twee meter. Eindje verderop genoten van de prachtige zonsondergang vanaf de lagune. Een sprookje gewoon! S avonds hebben we niet veel gedaan. Om 21:00 was het stil in ons kamertje en waren we alledrie al heerlijk in dromenland.