Dag 12 In Manizales

14 oktober 2017 - Manizales, Colombia

Zaterdag 14 oktober 2017

Pff toen we gisteravond naar bed gingen werden we vergezeld door twee megaspinnen. Viiiieeeess!
Gelukkig is Henk echt een held daarin en heeft hij ze snel en geluidloos verwijderd nadat hij me heeft laten beloven dat Geraldine beslist niet mocht gillen. Moeilijk hahah!
Vandaag zijn we om 9 uur gaan ontbijten, echt een luxe maaltijd heerlijk! Daarna lekker op het gemakje douchen met eindelijk weer warm water.    Later zijn we samen met nog een Nederlandse vrouw in de taxi gestapt en naar het centrum gereden, de vrouw moest door naar een andere plaats en wij zijn rond gaan hobbelen in Manizales. In eerste instantie super leuk, maar al snel werd Henk aangesproken door een Colombiaan die vroeg of hij Engels sprak. Wij hebben daar niet op gereageerd en toen begon hij allemaal rare en lelijke dingen te schreeuwen en dat Henk een nare gringo is. Best heftig om dat mee te maken want de halve straat stond naar ons te kijken dus we zijn maar hard doorgelopen. Ons was aangeraden naar de kathedraal te gaan en daar lekker wat te gaan drinken. Dit hebben we ook gedaan en met de mocachino een lekkere chocolade taart, smullen joh in het zonnetje met uitzicht op de straat. Niet veel later was er ineens commotie beneden, een dakloze man werd ruw op de grond geduwd door de politie. Ineens stonden er een stuk of 15 politieagenten en was de straat vol met mensen, waarschijnlijk ging het om drugs want later werden er nog drie mensen op gepakt. Ook dit gebeurde niet zachtjes, meewerken deden ze niet dus de politie trok ze letterlijk aan hun haren over de straat. Een naar zicht hoor! We besloten daarna naar de winkel te gaan en wat crackers te halen en lekker postobon voor vanavond. Terug in onze cabaña de kip opgesmikkelt en om half 9 diner bij de eigenaar. Rosita was alweer erg moe dus is om 21:00 in een diepe slaap gevallen. Wij hangen nu nog lekker buiten met een wijntje en een trouwe waakhond voor de deur van onze cabaña, Rosita en de hond zijn helemaal weg van elkaar. Zo schattig!

1. John:
    15 oktober 2017
    Huzellughe boel daar!! Haha!